Friday, July 25, 2008

Zero Hero Bab 13

Bab 13

Langkahku dah semakin menghampiri ke bilik. Masa itulah baru aku sedar yang aku dok dari tadi menggaru kepala yang tak gatal. Bukan sebab kepala aku dah lama tak syampu sampai kutu babi bina kondo kat situ, tapi aku sebenarnya tak paham. Keliru pun ada. Dua awek yang cantik lagi berpesonaliti telah menghadiahkan kucupan mesra kat pipiku yang penuh dengan bekas jerawat ni. Hidup normalku yang selama ini sangat tawar tiba-tiba menjadi sangat menarik sekarang. Tapi menarik bukanlah bermaksud bagus.

"Woi Arip! Aku panggil dari tadi buat nohen (cakap org Perak) je!" Barulah aku tersedar ada orang panggil. Tadi aku ingat bunyi riuh-rendah tu bunyi mak monyet nak beranak. Dengan gaya yang mampu mendebarkan hati setiap wanita (perasan), aku berpaling ke arah empunya suara tadi. Hmh... dah agak dah. Si Atoi penjual DVD lucah yang panggil. Masa dia berlari anak mendapatkan aku, sempat pulak aku berfikir yang cukup serasi kalau Atoi ber-couple dengan si Shaleen. Macam skrotum dibelah dua!

"Wassap my niggah?" sapaku dengan gaya bebudak hip-hop. Siap ngepak-kepak tangan macam ayam telur omega lagi. Atoi pun turut mengepak-ngepak tapi udah le rupa wak jawa menari jaipong pulak. Aku sebenarnya bukannya kamceng dengan si Atoi ni. Dia yang asyik menempel dengan semua orang. Tapi itulah sebabnya bisnes dia masyuuuk.

"Aku ada bahan baru." ujar Atoi yang disulami dengan mengahnya. Hmh... Kalau berjumpa dengan engkau memang itu je la topiknya. Aku mula la buat muka menyampah.

"Kau ni... haram tau duit yang kau makan dan beli selama ni? Tak takut dimakan dek api neraka ke?" tanyaku dengan nada yang keras. Eleh, kalau dengan Shaleen yang cantik tu pun aku boleh sound, inikan pulak budak debab pau ayam di depan aku ni. Berubah rupa Atoi kena sound tepek dariku. Tapi idak le jadi werewolf macam cerita Underworld pulak. Hmm.. teringat heroin cerita tu pakai latex suit ketat warna hitam. Sungguh memberangsangkan!

"Eleh, kalau tak nak jangan la banyak cengkadak pulak." balas Atoi balik dengan nada bengang. Aku sebenarnya memang ada banyak sebab nak belasah budak ni cukup-cukup. Satu, sebab member baik aku berdua tu masih boikot aku. Kedua, sebab nasik goreng aku kena sapu oleh Shaleen dan aku mula berasa lapar. Tapi aku ambik keputusan untuk tidak terus melayan Atoi. Sebab pertama ialah aku nak cepat balik tidur. Kedua ialah silap gaya aku yang teruk kena belasah pulak! Aku terus meninggalkan Atoi tanpa memberikan sebarang respons.

"Fuck you!" jerit Atoi dari jauh. Entah berapa ratus kali aku dah dengar perkataan F-word tu hari ni. Tapi kali ni darah aku benar-benar mendidih dibuatnya. Aku capai bangku plastik rosak yang terletak di luar bilik salah seorang student dan kembali berlari ke arah Atoi. Atoi yang nampak aku datang balik dengan riak gajah naik minyak terus lari lintang-pukang.

"Celaka." makiku dalam cungap. Laju betul budak debab tu berlari. Tak kuasa aku nak mengejarnya lagi. Aku kembali menyambung langkah ke arah bilikku. Setibanya di pintu bilik, aku terdengar bunyi riuh-rendah. Spontan aku dapat menangkap empunya suara. Nizam dan Wadi. Bengang aku yang baru je nak surut segera kembali ke tahap piawaian New Zealand Dairy Board. Dengan gaya ketua koboi penjahat aku menguak pintu bilik tersebut dengan kasar.

"Hah? Apa hal pulak ni? Muka masam sambil bawak bangku rosak ni?" tanya Wadi dengan muka terkejut campur hairan. Ha-ah, ye? Apahal pulak la aku jinjit bangku buruk ni? Segera kuhumbankan bangku tu ke luar dengan kasar.

"Kau ni kenapa, Arip?" tanya Nizam. Buat muka tikus belanda la pulak.

"Kenapa? Jangan buat bodoh! Kan kamu berdua tadi sengaja pergi makan dan tinggalkan aku?" Akhirnya aku meluahkan rasa bengangku.

"Sorry Arip. Tadi kami melilau cari kamu tapi tak jumpa pun. Kami pergi ke merata kafe cari kamu, tau?" perjelas Nizam dengan bersungguh-sungguh. Orang pompuan kata time inilah dia nampak paling hensem sekali.

"Jangan nak borak. Aku ada dalam jamban tengah berak, tau?" tingkahku.

"Dalam bilik ni?" tanya Wadi. Lepas tu dia pandang ke arah Nizam dengan air muka macam kucing yang tak sangka dikhianati oleh tuannya sendiri.

"Yelah! Takkanlah aku nak berak kat bilik orang pulak? Apa kejadahnya soalan kau ni?" tanyaku dengan nada masih bengang. Tapi terselit juga perasaan hairan.

"Arip, lama kami tunggu kau dalam bilik ni, tau? Dari lepas solat Maghrib sampai pukul lapan malam, tau? Sepanjang masa kami menunggu bilik air dan jamban memang kosong, tau?" Biru hitam mataku takala mendengarkan kata-kata Wadi.

"Mana... Aku memang masuk ke jamban dalam pukul tujuh setengah la!" bantahku. Namun nada suaraku beransur mengendur.

"Agaknya kau kena sorok hantu, tak?" telah Nizam. Hampeh... aku sebenarnya memang tak nak dengar ayat tu. Tapi memang dah start terfikir pun...

"Itulah kau. Suka sangat lepak dalam bilik air atau jamban time Maghrib. Kan time tu hantu-setan paling banyak dalam tempat-tempat macam tu?" leter Wadi. Hii... bunyi macam mak aku la pulak!

Tapi tadi sebenarnya aku berak kat mana, ya? Serta-merta lagu Twillight Zone berkumandang dalam fikiranku. Tapi ini kira Toilet Zone le ni...

- bersambung - (seram... seram...)

No comments: