Friday, July 25, 2008

Zero Hero Bab 11

Bab 11

"Eat something la, amoi. You lapar nanti."

Begitulah gaya memujuk aku yang tiada tandingan teruknya. Tapi aku bukan peduli sebijik duku pun. Minah depan aku ni dah la sisa peninggalan kaum nabi Lut, kuat mencarut pulak tu. Agaknya setiap sel DNA dalam air liur yang menyembur keluar dari mulutnya itu penuh dengan kod-kod generik ayat-ayat lucah. Tu dia aih... macam cendekiawan unggul pulak aku bercakap. Bila la diorang nak bagi hadiah nobel keamanan kat aku?

Shaleen tersenyum tawar. Macam ada cicak hidup je dalam mulutnya tu. Matanya tertancap kemas pada mataku. Ish, naik malu pulak aku ditenung macam tu! Mulalah terasa macam janda berhias pulak! Kalau diikutkan, memang amoi depan aku mempunyai sepasang mata yang sangat cantik. Nampak lembut tapi penuh dengan perasaan memberontak. Macam heroin kartun manga yang cantik tapi bawak pedang yang ganas. Aku pun mengalih pandangan ke arah lain sebab tak selesa melawan renungannya. Tup-tup terenung punggung seorang awek pulak. Mmm... bulatnya... Alamak! Member dia ternampak perlakuan aku tu! Cepat pandang ke lain. Aaa... mana nak pandang, ye? Ahh... pandang amoi tu balik la!

"Okay," kata Shaleen tiba-tiba. Okey? Apa yang okey? Okey nak berkaraoke?

"Okay what?" tanyaku. Tu dia... siap broken English lagi.

"Okay as in I'll eat something." jawabnya balik. Maknanya dia ikut nasihat aku la untuk pergi makan sesuatu. Tiba-tiba jari-jemarinya pantas mencapai suduku. Dalam keadaan aku tergamam stail Spiderman, Shaleen terus menyudu nasi goreng belacanku dan ‘ngap' ke mulutnya.

"Oih! Apa ni?" ujarku dengan nada kurang senang. Yalah, kalau Adrina nampak karang... dia cemburu karang, bertambah lagi la masalah aku. Shaleen tanpa mempedulikan teguran membina aku tadi terus menyudu lagi macam itik gantung tak makan 10 hari.

"Mmm... Sedat!" komennya dengan mulut yang penuh. Nak tergelak aku mendengar pelat Melayunya. Cadang tadi nak la marah dia kaw-kaw. Tapi bila fikirkan yang di depan aku ni juara bertahan mencarut sedunia, langsung tak jadi aku buat begitu. Shaleen menyusul dengan suduan ketiga pula. Aku cuma mampu tergelak dan terus menyorongkan pinggan nasi gorengku ke arahnya.

"Are you sherious?" tanya Shaleen dengan muka bersungguh-sungguh. Tapi dengan mulutnya yang berkumam dengan nasik goreng langsung membuatkannya macam ikan emas spesis kepala bengkak (jenis Red Cap Orlando yang mahal tu la). Aku mengangguk-angguk sambil menahan tawa. Shaleen tersenyum dan tiba-tiba menghulurkan tangan kanannya dan mengusap lembut pipi kiriku.

"Oi! Jangan la buat gitu! Gila la lu ni, amoi!" ujarku dengan agak tegas campur cemas ambulans. Seperti yang dijangka, semua mata dah menjeling ke arah kami berdua. Hish, minah carut ni. Apa dia ingat ini bistro ke? Boleh raba picit orang sesuka hati.... Shaleen pulak buat sardin sambil ketawa. Hmm... kalau aku order nasik goreng sardin tadi lagi best, ye tak?

************************************************************

Huiyooo... licin nasik goreng aku dibedal oleh Shaleen! Tak sangka dia cukup suka. Padahal bukanlah sedap sangat pun. Dah la nasiknya berlinang dengan minyak terpakai, rasanya pun macam spenda terpakai je. Tapi Shaleen anak orang kaya ni SUKA. Heran betui aku dengan selera anak orang kaya ni. Suka sangat makan makanan pacal-pacal hina macam kami ni. Macam Nizam la. Aiseh... teringat Nizam je tiba-tiba aku jadi sayu. Kenapa la dia dan Wadi boikot aku lama-lama? Lebih baik la tumbuk je mula aku daripada menjauhkan diri. Sedih... sedih! Tak sudiii memandang... (lagu Jamal Abdillah).

"Thanks for the treat." ujar Shaleen seraya menghadiahkan senyuman manis kepadaku. Ceh! Belanja hapa? Kau yang rampas sudu dan sapu nasik goreng aku. Aku meneliti Shaleen dengan agak lama. Entah kenapa aku buat begitu, aku pun tak tau. Tapi memang mata aku tak mau lari dari memandangnya.

"What? Ada tahik hidung pada hidung I ke?" tanya Shaleen dengan nada bergurau. Aku ketawa. Bukan sebab lawak dia best. Tapi pelat Bahasa Melayunya tu.

"Tak delah. I terfikir... sayang betul you jadi lesbian sedangkan rupa you cantik." kataku. Baik aku terus-terang aje. Kang dia ingat aku nak ngorat dia pulak.

"I shantik? Thank youuuu..." ujar Shaleen dengan nada manja. Eleh, mengada-ngada. Dah kenyang belahak makanan aku nak buat manja-manja kucing parsi pulak.

"Part yang penting tu lesbian, bukan shantiiiik..." perliku dengan mengajuk gaya dia bercakap. Shaleen yang bengang dengan perbuatanku itu spontan memberi aku isyarat lucah. Terus aku ketawa. Memang setiap inci badan budak ni penuh dengan aura carut gamaknya!

"None of your f**king business!" ujarnya dengan agak kasar. Nampaknya dia tak mau bagitau aku. Bengang jugak aku bila dia cakap begitu. Budak ni aku lepuk dengan mangkuk tomyam kang, baru dia tau!

"Okeylah, okeylah... I tak mau tanya apa-apa lagi." ujarku dengan nada jaki. Malaslah aku nak layan pompuan yang tak de budi bahasa ni. Asyik mencarut je. Apa bapaknya tokeh DVD lucah ke? Mak aku masa aku kecik-kecik dulu kata kalau aku mencarut nanti keluar siput babi dari dalam mulut. Aku harap lepas ni keluar la emak siput babi besar dari dalam mulutnya. Tapi setelah beberapa minit berdiam diri tak de la pulak keluar apa-apa binatang dari mulutnya hatta sepah bulan sekalipun. Kecewa betui...

"They raped me."

"Hah?" tanyaku. aku tak berapa dengar tadi sebab aku tak fokus tadi.

"They raped me. That's why I HATE MEN!!!" pekikan Shaleen benar-benar membuatkan darah di dalam badanku tersejat. Aku rasa begitu juga dengan orang lain di dalam kafeteria ni.

- bersambung -

No comments: