Tuesday, April 2, 2013

PRU13 - Parlimen akhirnya dibubarkan pada hari ini 03-04-2013

Parlimen dibubarkan pada hari ini. Selamat mengundi semua. Apapun pendirian dan fahaman parti kita, janganlah harapnya terjadi perkara buruk sehingga menumpahkan darah nanti. Tugas umat Islam di Malaysia samalah seperti umat Islam yang lain iaitu meninggikan kalimah Allah di negara kita. Tak berbaloi mati kerana mahu meninggikan kalimah bangsa.

Bagi kita rakyat marhaen ni, ingatlah pesanan Rasulullah SAW bahawa tidak boleh mentaati pemimpin dalam berbuat maksiat kepada Allah (Sahih Muslim Bab Pemerintahan). Dan jangan pula memerangi pemimpin dengan senjata selagimana mereka masih menegakkan solat ditengah-tengah rakyatnya (Sahih Muslim).

Pun begitu, kita bukanlah hanya menyerah diri membiarkan saja pemimpin yang melakukan kezaliman terhadap kita dan orang lain. Rasulullah SAW memberi amanat agar mencegah kemungkaran (sesiapa sahaja pelakunya) dengan tangan (kuasa), dengan lidah (hujah) dan dengan hati (selemah-lemah iman) (Sahih Muslim). Amanat ini juga terpakai untuk pemimpin yang zalim.

Bagi bakal pemimpin, ingatlah amaran keras Rasulullah SAW bahawa pemimpin yang mati dalam keadaan menipu rakyatnya, maka Allah akan mengharamkan baginya syurga (Sahih Muslim). Wallahu a'lam.



Saja nak buat kisah misteri :

PRU ke 13.
Parlimen bubar 03-04-2013
Kalau campurkan tarikh tu 0+3+0+4+2+0+1+3 = 13

Huu... seraaam....

(credit to Muhammad Affandi Adnan)

No comments: