Sunday, April 21, 2013

DAP Tidak Jadi Menukar Logonya.

Dalam entry saya sebelum ini, saya menyatakan bahawa apabila DAP terpaksa menggunakan logo PAS dan PKR, mungkin insiden ini akan dapat memusnahkan prasangka non-Muslim terhadap Muslim.

Akan tetapi DAP tak jadi berbuat begitu. Dan mengambil keputusan untuk mengekalkan penggunaan logo mereka. Sahabat saya telah metaakulkan bahawa ini adalah sandiwara DAP sahaja. Dalam segi itu beliau mungkin ternyata benar.

Tetapi yang benar juga ialah kenyataan bahawa non-Muslim telah menzahirkan pandangan tentang penerimaan mereka terhadap keindahan Islam. Jadi pandangan saya tetap tak berubah iaitu untuk kita mesti berusaha menunjukkan keindahan tersebut kepada mereka.

Sama ada mereka mahu memeluk Islam atau tidak, itu adalah urusan Allah untuk memberikan hidayahNya kepada mereka. Tetapi saya tak mahu memalukan Allah dengan memburukkan agamaNya dalam pandangan non-Muslim.

No comments: