Wednesday, May 15, 2013

Selamat Hari Guru 16-05-2013

Guru saya yang pertama ialah ibu saya sendiri iaitu puan Zainab. Sebelum ke tadika pun saya dah pandai ABC. Guru saya yang seterusnya ialah bapa saya. Pengajarannya banyak berhubung kait dengan rotan dan perangai nakal saya.

Guru-guru saya seterusnya ialah di Cator Avenue. Antara yang saya ingati ialah Puan Chan Kon Lan (lawa macam Noor Kumalasari), Puan Sivalinggam (Headache la boys! Headache!) dan Puan Kurumayakuru.

Guru-guru saya di Anderson Ipoh yang saya ingat pula ialah Encik Zamzuri (pak sedaraku), Puan Hasnah, Puan Chong Soo Moi, Ustaz Abu Samah, Puan Rohani, Puan Azizah Sharif, Encik Sakatar Singh, Encik Pretam Singh, Encik Meor (Gabra) dan Kandaya (Ops! Itu gardener Anderson favorite kami!).

Dulu ada seorang sahabat saya menyatakan kalau beliau mahu mendalami agama, beliau mahu berguru dengan guru mursyid. Saya fikir guru mursyid yang terbaik ialah Rasulullah SAW sendiri yang mengajar kita melalui hadis-hadis sahih dan hasan Baginda.

Selamat hari guru wahai guru-guruku yang amat kuhormati dan sanjungi di mana juga kalian berada. Sesungguhnya jasa-jasa kalian amatlah besar sekali hingga saya berasakan tak mungkin dapat membalasnya. Semoga Allah memberikan kerahmatanNya kepada kalian semua di mana sahaja kalian berada.

No comments: