Thursday, May 16, 2013

K-Pop dan Boria

Saya agak hairan melihatkan kegilaan remaja pada lagu-lagu dan artis-artis K-Pop ni. Budaya K-Pop ni mula menarik perhatian saya akibat kegilaan dunia pada Opah Gangnam Style. Saya pun selongkarlah semua lagu-lagu K-Pop yang ada dalam Youtube. Oh, bolehlah tahan juga lagu dia. Kebanyakan mereka tak mempunyai vocal power. Jadi mungkin kerana itu mereka menyanyi beramai-ramai. Teringat pula saya pada kumpulan Boria masa kecil-kecil dulu. 

Kalian tak tahu apa itu boria? Boria berasal dari Penang dan mereka juga mennyanyi dan menari beramai-ramai. Pakaian mereka juga bling-bling habis tetapi tidaklah seksi sampai mata saya cekang menatap skrin komputer. Haha! 

Pada zaman saya remaja dulu, kami gilakan rock dan metal. Saya fikir budaya rock dan metal lebih dahsyat dan teruk dari K-Pop. Pun begitu saya berharap adik-adik peminat K-Pop agar hanya meminati lagu-lagunya sahaja dan taklah hingga melanggar batasan akidah dan kesusilaan kerana mahu meniru mereka.

Opah Gangnam Style!

No comments: