Tuesday, June 8, 2010

Notakaki : Algojo Kumpulan Don

"Selain dari ahli-ahli yang berkebolehan, Donald atau Don juga mempunyai pasukan pembunuh elit yang dikenali sebagai Algojo Berempat. Tugas-tugas algojo ini antaranya adalah untuk melindungi kepentingan kumpulan Don dengan cara menghapuskan musuh dan para pesaingnya serta menghukum mana-mana ahli kumpulan Don yang melakukan kesalahan besar. Biasanya hukuman tersebut adalah hukuman mati.

Algojo Berempat adalah amat hebat dan handal serta mempunyai keupayaan seperti 50 orang tentera terlatih. Antara algojo yang pernah diketengahkan dalam cerita ini adalah Algojo Serigala Angin, Algojo Tiga Elemen yang sebenarnya merupakan 3 individu dalam 1 dan seorang lagi algojo misteri yang mampu memanipulasikan perlatan elektronik menjadi senjata yang berbahaya. Algojo yang keempat pula masih belum diketengahkan dalam cerita MetroPolis setakat ini.

Remy atau Disco Inferno pernah ditawarkan untuk menjadi seorang algojo kumpulan Don. Namun beliau telah menolaknya atas sebab-sebab yang tidak diketahui. Penglibatan watak Remy dalam episod kedua ini serta permusuhannya dengan algojo kumpulan Don akan pasti semakin menyemarakkan lagi kisah MetroPolis."

No comments: